2006-03-18

I media under mars 2006

Att uttala sig i media tycker jag är väldigt viktigt. Det är ju en otrolig förmån att få berätta något för så många. Men det är också svårt. Man kan komma med faktafel och man kan göra andra ledsna och arga när man skriver någon något på näsan. Det är ju lätt att sitta vid en skrivbordsstol i Stockholm, göra djupa analyser och komma med kritik.

Jag har aldrig synpunkter på vilka ämnen journalister väljer. De skall få skriva vad de vill och det är sällan jag blir besviken över rapporteringen. Någon gång kan jag tycka att nyanser är fel men det faller ju egentligen tillbaka på mig själv som intervjuobjekt.

I mars månad hittar jag följande:
Kyrkan tillbakavisar kritik, SR P2, Mitt i musiken 060307 - Om jämställdhet

Bra kurs för unga men få kommer, Kyrkans Tidning 060308

Lagen kräver lista på inventarier, Kyrkans Tidning 060308

Besvärlig präst sade upp sig, Sydsvenskan 030311 - Om offentlighet

Kyrkan och fågelinfluensan, SKTF-tidningen 060315

Inga kommentarer: