2006-04-07

Anna Sjödin får stöd från SSU-distrikten

Den 5 april skrev jag om det väntade åtalet mot SSU-ordföranden Anna Sjödin. Idag har hon åtalats på flera åtalspunkter och åtalet är tyvärr mer underbyggt än jag kunnat fantasisera om. Jag gillar ju Sjödin. Dagens Nyheter har gjort en rundringning till SSU-distriktens ordförande och frågat om de har fortsatt förtroende för Anna som SSU-ordförande. Kommentarerna tyder på att SSU-distrikten inte har riktigt pejl på läget. Kanske borde man ligga lite lågt i sin naiva tro på att Anna Sjödin är utsatt för en komplott. Mina 46 år säger mig att jag i detta läge kanske måste vara lite skeptisk mot den person som jag känner sympati för. Bosse Ringholm och Lars Engkvist var bättre SSU-ordförande. Tror jag.

Men det finns ytterligare en person som gått för långt i denna såpa och som kanske förtjänar rättvisans lupp. Jag tänker Robinsonvinnaren Martin Melin. Välkänd polisinspektör i Stockholm med >egen blogg. Han lade ned sin blogg den 6 februari med hänsyn till konflikten med rollen som polis. Det var ett klokt beslut men innan dess hade han bloggat allt för offentligt då han återgett en kollegas beskrivning av gripandet av Sjödin. Melins försvar är tunt då han urskuldar sig med att kollegan uttalat sig på fritiden.

Själv vill jag blogga men inser att det finns en risk för konflikter med yrkesutövningen. Då avstår jag från att blogga i ämnet.

Inga kommentarer: