2006-05-24

Nu är det OK GDS* som gäller

Jag har skärpt mig och tvättar numera inte bilen på gatan utanför huset. Grannarna och övrig familj gillar inte detta. Men viktigast av allt är att det inte är bra för miljön att tvätta bilen på gatan.

Tvättvattnet innehåller tensider, tungmetaller, olje- och asfaltrester. Sådana ämnen är giftiga eller skadliga för fiskar och andra vattenlevande växter och djur. Nu är det OK GDS som gäller.

Det enda pinsamma är att jag spolar på mig själv och är byblöt i håret när det är dags att betala. Dessutom tvättar jag långsamt med påföljd att det kostar en bra slant.

I Haninge kommun överväger man att förbjuda biltvätt vid dagvattensystemen.

*GDS - Gör Det Själv

1 kommentar:

Anonym sa...

I really enjoyed looking at your site, I found it very helpful indeed, keep up the good work.
»