2006-08-30

Jag överväger att konvertera

Efter bråken på Söderstadion vid måndagens derby är jag så besviken att jag överväger att konvertera. Inte i religiöst hänseende men i supporterhänseende. I stället för Bajen funderar jag på att dyrka Degerfors. Jag vet att det inte är oss Hammarbyar i gemen det är fel på men man blir ju så ledsen.

Problemet är att det inte går att säga att dessa busar int är några riktiga Hammarbyare. De är det. De älskar Bajen väldigt mycket. De älskar så mycket att de inte har kvar någon kärlek till något annat.

Men självklart blir jag fortsatt bajare. Klubbledningen är väldigt tydlig och tillsammans känner vi Hammarbyare i majoritet sorg. Det är bra att man nu överväger civilrättsliga åtgärder och kommer att kräva skadestånd av gärningsmännen.

Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

CV sa...

Eller gör som Kulturbloggen, håll på Bayern München och tysk fotboll.
RS
kulturbloggen.com

batti sa...

Vadå? Det lät ju jättebra! Hela himlen är rödvit!! Heja röda-vita-laget! Degerfors!!! Det är aldrig för sent att inse sitt eget bästa, du är välkommen till Vulkanerna!! :-)

Kalle af sa...

Inför säsongen 1997-98 förnyades Helsingfors IFK:s ishockeylag, som jag hade hållit på sedan barnsben. En ny tränare, nya spelare, och framför allt ny taktik: hårt och fult spel. Dessutom effektivt: HIFK vann FM det året.

Segern firades hårt av laget med den blivande NHL-stjärnan Olli Jokinen i spetsen. Rent av så hårt att vandringspokalen blev förstörd!

Efter det kunde jag inte hålla på HIFK längre - men inget annat lag ville jag heller hålla på, så jag slutade helt att se på ishockey på nationell nivå.

Svineriet förstörde hockeynjutningen för mig. Jag konverterade inte, utan tappade tron i min sorg.

Per Westberg sa...

Jag gillar Degerfors men det går inte att konvertera. Särskilt inte som en mig närstående AIK:are sa: -Men det är ju nu Hammarby behöver stöd.