2006-12-09

14 lag i allsvenskan

Det borde fortsätta att vara 14 lag, helst tolv
Hela dagen har jag funderat på hur jag ska tackla det faktum att Svenska Fotbollförbundet beslutat utöka allsvenskan från 14 till 16 lag 2008. Efter att ha läst att beslutet fattats i enighet av representantskapet vid ett möte på Uppsala Folkets hus har jag funderat på om det var ett skämt. Folkets Hus i Uppsala finns ju inte längre, annat än som förening, och konferenslokalerna på Dragarbrunnsgatan heter numera Atrium. Och 16 lag kan ju innebära att superettan decimeras till att bli nada.

Nu behöver jag inte beklaga mig. Bloggen Gycklargruppen skriver öppet brefv till Swänska Fotbollsförbvndet. Fast det heter Fotbollförbundet utan "s". Gycklargruppen gör en mycket bra analys och formulerar rimliga krav. :-)

DN, Klart att allsvenskan utökas till 16 lag
SvD, Allsvenskan utökas till 16 lag

Andra bloggar om:

4 kommentarer:

Anonym sa...

Se det från den ljusa sidan. Eftersom bara ett lag åker ur 2007 minskar risken för Bajen med sisådär 50 procent. För Elfsborgs del saknar jag förmåga att göra någon sannolikhetsberäkning.

Per Westberg sa...

Men Frasse
Matte är ju inte vår grej. Sannolikheten ökar även för att Elfsborg får spela lokalderbyn mot Qviding FiF, Ljungskile SK och Falkenbergs FF. Det är svårt för Boråsare att komma till Falkenberg enär Viskan rinner ut i Varberg.

Anonym sa...

Nå! I väntan på dessa härliga västkustderbyn får vi under 2007 nöja oss med rysarvideon "Slakten på Brommapojken, del 1-26".

Per Westberg sa...

Stackars Brommabarn.