2006-12-28

Jag höll på att bli mormon

Kul bloggutmaning blev folkrörelse
I morse fick jag en bloggutmaning från Kulturbloggen. Under rubriken Bloggutmaning - önskningar inför 2007 skrev jag:
Kulturbloggen har skickat en bloggutmaning. Bloggutmaningen kommer
ursprungligen från Annica Tiger via Lotta via Citizen Media Watch. Och så via Kulturbloggen till mig.
När jag senare kollar upp hur det förhåller sig ser jag att kedjan är ännu mer komplicerad och omständlig. Betalfa har funnits med i missionen inspirerad av Deep Edition. Deep Edition har på plats, som jag förmodar Borlänge, inspirerats till önskningar av Studiomannen och där lägger jag ned min inre spaning. Men det är inte omöjligt att jag skulle kunna styrka att Gustav Vasa nyårsaftonen 1519 skickade iväg detta som 2006 blev en folkrörelse.

Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga (mormonerna)
Mitt intresse att följa spåret fick mig att tänka på Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga som ju påbjuder släktforskning. Mormonerna anser att det är möjligt att i efterhand döpa eller viga tidigare släktingar genom, som man kallar det, ställföreträdande sakrament.

26 december, USA kan få en mormon som president

Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga om släktforskning

Inga kommentarer: