2007-01-31

Familjen Hoffstedt bloggar från Nora

Kanske skulle man börja en ny blogg med rubriken "Bloggare jag mött". I så fall skulle jag på listan kunna skriva upp Sven-Gunnar Hoffstedt i den vackra västmanländska staden Nora (Örebro län).

Herr Hoffstedt i Nora
Sven-Gunnar bloggar på Hoffstedts egna ord och har en klassisk blogg av dagbokskaraktär. Sven-Gunnar är kristdemokratisk fritidspolitiker med uppdrag i kommun och Svenska kyrkan och förenar sitt politiska intresse med nedslag i familjens vardag. Sven-Gunnar följer bloggarens skolbok och skriver föredömligt kort och varje dag jag tittar i RSS-listan har Sven-Gunnar en ny liten artikel att bjuda på.

En lördag utan att kolla vad som står på på bordet i den Hoffstedska herrgården är ingen riktig lördag för mig.

Fru Hoffstedt i Nora
Men det roligaste med Hoffstedtarna är att även hustrun Nina är en flitig bloggare på Tankar och Vattenskvalp. Jag tror inte att det finns så många äkta par som bloggar på varsitt håll.

Nina blandar personlig reflektioner men Tankar och Vattenskvalp är verkligen både tankar och vattenskvalp. Vattenskvalpen består i att Nina plockar upp små anekdoter. Om man nu med anektdoter avser en kort, ofta skämtsam berättelse som karakteriserar en person och/eller har en poäng.

Ytterligare ett kännetecken för Ninas blogg är att hon har en sällsynt förmåga att hitta bilder som skapar känslor. Om nu inte Nina valt att studera till diakon hade hon blivit en utmärkt bildredaktör.

Nu väntar jag bara på att de Hoffstedtska döttrarna födda 2000 och 2002 ska börja blogga. Men det lär väl dröja några år.

Andra bloggar om:

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej där Per, det var ett tag sedan jag läste denna bloggning om oss i Nora. Återfann den tidigare idag av en slump, mycket trevlig läsning. Nu är det emellertid så att jag har bytt blogg, återfinns nu på helt nya Sven-Gunnars Egna Ord med adress: http://svengunnarbloggen.blogspot.se

På återhörande!!