2007-02-18

Tragiskt med Zlatan

-Ett möte med honom [Zlatan] är inte akut längre. Jag utgår från att Zlatan inte vill vara med framöver. Zlatan har meddelat vad han vill, säger Svenska fotbollförbundets ordförande, förre landshövdingen, Lars-Åke Lagrell enligt Aftonbladet och Expressen. Till den italienska tidningen Corriere dello Sport har Zlatan nu i veckan sagt: -För ögonblicket återvänder jag inte till landslaget. Jag har mina motiv, det finns inget mer att säga.

Lagrell är en extremt erfaren idrottsledare. Han vet antagligen vad han säger och det är bara att konstatera att Lagrells uttalande kan tolkas som att hoppet är förlorat. Sportbladet uppgav igår att Zlatan är irriterad på fler landslagsledare som haft synpunkter på hans uppträdande och det sägs även att många av medspelarna retar sig på Zlatans attityd.

Även om Zlatan är fantastisk är det inte det svenska fotbollslandslaget som skadas av Zlatans puertila uppträdande. I stället finns det skäl att oroas över Zlatans egna framtid. Divus (maskulimun på diva) kommer oftast ner på jorden. Och fallet blir inte sällan hårt.

Min bloggartikel från den 28 april 2006 där Zlatan uppmanades att gå till en psykoterapeut gäller fortfarande.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: