2007-04-17

Kursutvärdering i bloggosfären

Idag har jag haft kurs på Nya Ullevi i Göteborg. Jag har plockat ned kursutvärderingarna i portföljen och läser dem när jag reser hem på fredag kväll. Då har jag under veckan träffat runt 300 personer.

Förmodligen har jag inte så många bloggare bland kursdeltagarna men det vor onekligen kul, eller kanske inte, att se en och annan kursutvärdering i bloggosfären.

Med ett leende läser jag kommunalrådet Paul Lindquist (m) på Lidingö som ger en liten utvärdering från polisriksdagen i Tylösand. Lindquist berömmer justitieminister Beatrice Ask scenvana och rikskriminalchefen Therese Mattsons kunnighet och engagemang. Men om rikspolischefen Stefan Strömberg skriver Lindquist:
Efter justitieministern följde rikspolischefen som däremot inte var någon
estradör utan tvärtom ett riktigt sömnpiller.
Tur att Strömberg nog annars har anledning att känna sig säker i sin yrkesroll. Alla kan ju inte vara pedagoger och ståuppare

Lindquist på polisriksdagen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Typiskt! När du väl är i Götet missar jag det!!

Per Westberg sa...

Nu hade du tur som missade mig. Idag hade jag ett par poliser i auditoriet. De somnade inte.