2007-04-18

Stort motstånd mot Ramlösas degenerering

Jag har ju tidigare ifrågasatt hur Carlsberg kan skrida till verket och marknadsföra bubblet Vichy Nouveau under det klassiskt rena varumärket Ramlösa.

Eftersom jag idag presiderade i en riktig plenisal med voteringsanläggning passade jag på att göra en omröstning.
Voteringspropositionen fastställdes enligt följande:

1. De som tycker att Ramlösa ska förbli vanligt hederligt källvatten röstar JA. Den det ej vill röstar NEJ.

2. Vinner NEJ har vi uttryckt vårt gillande inför Vichy Ramlösa Nouveau.

Omröstningen utföll:
JA - 51
NEJ - 6
Avstår - 6

Frånvarande 90 (vilka de frånvarande var vet jag inte)

Vi beslutade alltså att inte godkänna Ramlösa Vichy Nouveu.








Andra bloggar om:

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vichy Nouveau är inte det största problemet på flaskmarknaden. Det är visserligen synd att de har hkidnappat Ramlösa, men det hade varit värre om t.ex. Bonaqua hade tagit över...

Den största bluffen stavas dock Linnévatten. Bedrövligare än så blir det inte - jag dricker hellre kloakvatten.

Per Westberg sa...

Linnévatten! Vad är det?

Själv var jag vid Carl von Linnés födelseplats Råshult i södra Småland idag. Men Linnévatten såg jag inte. http://www.linnesrashult.se/

Anonym sa...

Roligt! Jag har själv givit ett par s.k. Linnéföreläsningar i år för att öka intresset för naturvetenskap och hedra Carl von Linnés minne. Men på Råshult har jag inte varit.

Linnévattnet är verkligen inte hedrande för Linné. Det skall föreställa källvatten men de har blandat i en liten procent socker som gör att det smakar väldigt läskigt.

Per Westberg sa...

Nu hittade jag detta Linné Vatten. Även det en Carlsbergsprodukt.

Själv har jag skrivit en artikel om Linné spännande besök på Frändefors kyrkogård (Dalsland) under västgötaresan.

Igår stötte jag på ett antal historiker och tänkte stoltsera med mina kunskaper om Linnés syn på kompostering.

Tyvärr funkade det inte eftersom de haft ett långt föredrag om bland annat detta samma dag.