2007-05-07

Bloggtillströmning

Tre gånger i min 17 månader långa bloggkarriär har jag haft en anmärkningsvärd anstormning av läsare till bloggen.

1. - Reinfeldt och kyrkoordnaren om trängselskatterna
Aftonbladet refererade till ett blogginlägg jag gjort om trängselskatterna. På Aftonbladets webbplats var det en bild på Fredrik Reinfeldt med hans kommentar. Under statsministerns bild fanns min nuna med texten: Per Westberg om trängselskatterna.

Många besökare på kort tid och kommentarer från bekantskapskrets och arbetskontakter som frågade sig: -Har du en blogg.

2. - Hven och ollonborr
Melodikrysset hade en dubbelfråga om platsen i titeln och insekten i texten som finns med i Gabriel Jönssons text "Flicka vid Backafall". Hundratals personer kom till mitt inlägg "Whisky från Backafall" via Google. Svaret på platsen fick man om man läste mitt inlägg eftersom jag citerade första versen i Jönssons text. Ven var svaret även om det stavas Hven i orginaltexten. Skalbaggen ollonborre (Melolontha melolontha) förekommer dock först i andra versen vilken jag inte citerade.

3. - Stämpling till upplopp
Någon tjomme hade igår skrivit ett inlägg med texten "UPPLOPP /P" på en undergroundaktig newsgroup som uppmuntrar till fotbollshuliganism. På siten kan man hitta videosnuttar där galna supportrar slåss med varandra. Tjommen som skrivit inlägget hade på platsen för egen webbplats länkat till min artikel om lördagens bråk i Solna.

Det lustiga var att de som kom in på min blogg stannade kvar där någon minut och väldigt många länkade till en information från Stockholmspolisen - Fotbollsintresserad eller huligan - så ser du skillnad.

Andra bloggar om:

Inga kommentarer: