2007-05-12

Hotell Gustaf Fröding bommat

Räddningstjänsten i Karlstadsregionen har med omedelbar verkan stängt hotell Gustaf Fröding i Karlstad berättar Värmlands Folkblad. Det är ett drastiskt och mycket ovanligt beslut. Men det känns skönt att räddningstjänsten har bra koll på hotell och tar i med hårdhandskarna om det behövs. Jag har läst någonstans att hotellbränder är den vanligaste dödsorsaken i tjänsten bland piloter och kabinpersonal.

Själv tillhör jag den kategori som rekar ordentligt när jag tar in på hotell och i söndags gnällde jag över att en hotellkorridor belamrats med en stor soffa med påföljd att passagen i utrymningsvägen bara var 40 centimeter. Hotellreceptionisten förstod mig och skyllde på att man sanerade ett rum.

SvD om hotellet i Karlstad, 93 brister noterades

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du publicerade en kommentar i SvD till artikeln "Försvaga inte familjens ställning" och din rubrik var:
"Det är något lurt med föreningen Familjedagen"

Jag har kommenterat ditt inlägg på min blogg och hänvisat till inlägget - men nu har du tagit bort det! Varför?

Per Westberg sa...

Det måste vara ett misstag. Jag kollar

Per Westberg sa...

Hjälp jag har raderat inlägget. JAg uppdaterade det alldeles nyss med rapporter från demonstrationernas i Rom.

Jag står för mitt inlägg.

Per Westberg sa...

Nu är inlägget tillbaka. Jag hade glömt bort publicering efter en uppdatering.