2007-06-09

Dunka mig - I kväll blir det folkstorm

Jag hörde precis i en trailer på TV4 hur Gry Forsell presenterade artisterna i Sommarkrysset från Gröna Lund. Men Dr Alban i all ära tror jag inte att programmet blir stabilt.

Frida, och då talar jag inte om Anni-Frid Lyngstad, kommer och sjunger "Dunka mig". Frida heter Frida Muranius är bördig från Skivarp och sjunger på malmöitiska tror jag. Låten finns med på SvD:s lista över sommarens hit.

Men texten? Boten Anna var mer rumsren.

Nu blir det folkstorm. HUUÄH

Intervju med Frida i Östgöta Correspondenten

Andra bloggar om:

4 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Är man bördig från Skivarp, i Skurups kommun, är man från det skånska bonnlandet och då sjunger man nog inte på malmöitiska.
Men Frida är från Malmö och har nyligen flyttat till Skivarp, om jag förstått saken rätt.
www.ystadsallehanda.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070419/SKURUP/
104190686&SearchID=73283665795479

Per Westberg sa...

Om man flyttade til Malmö vid tre års ålder kanske man har lagt sig till med malmöitiska.

Nej ärligt talat. Jag skrev först att hon talade som på söderslätt men sedan ångrade jag mig och chansade på malmöitiska.

Men egentligen är jag osäker. Kanske är det trelleborgska eller vellingesiska.

Du kan väl lyssna och ge ett auktoritativt omdöme.

Anonym sa...

haha. Jag bloggade också om Frida i veckan. Tycker hon är störtskön. Och folkstorm får jag hoppas det blir, mrd tanke på denna hetta är allt som har med storm och vindar av godo ;-)

Per Westberg sa...

Jo Maria
Jag såg ditt blogginlägg.

JAg håller på att analysera texten för att kunna bilda mig en uppfattning.

Men hur som haver. JAg gillar dialekten. :)