2007-06-17

Ingen rök utan eld

Jag mötte brandbilar, ledningsbil, akutbil, polisen och ambulans när jag rullade från Åkersberga idag. Naturligtvis blev jag tvungen att kolla om jag kunde ta reda på vad som hänt.


2007-06-17 16:06
Brand i byggnad Åkersberga
Åkersberga och Vallentuna samt ledningenheter från Täby larmas till Margretelundsvägen (Vid Härsbacka) på en misstänkt villabrand. Inringaren uppger rökutveckling från källaren. Vid framkomst kan personal från Åkersberga konstatera att det brunnit i en fotogenbrännare med rökutveckling som följd, men
rökutvecklingen har gjort att huset är obeboligt en tid framåt. Inga personskador. // Stabsbefäl Håkan Dahlbäck Källa: Södra Roslagens Brandförsvarsförbund

Men oj. Jag som stod och tittade på den häftiga rökutvecklingen från en tomt vid Härsbacka övertygad om att någon passat på att elda några timmar efter att eldningsförbudet hävts i länet. Jag är dock glad att räddningsstyrkorna inte hann fram under tiden då jag med stor möda backade hästsläpet ner för Härsbackavägen. Då hade jag blivit nervös och kanske förorsakat ytterligare en utryckning.

Inga kommentarer: