2007-06-06

Safety demonstration and dress code

SvD uppger att en flygpassagerare på ett SAS-plan i Norge fått en avhyvling av kabinpersonalen då han uppträtt i trasiga jeans. SAS informationschef i Norge Thomas Midteie bekräftar händelsen och enligt den norska tidningen Dagbladet kommer passageraren få en ny biljett som ursäkt.

Men nog anar man att det är något annat som ligger bakom detta. Vad förtäljer dock inte historien och SAS väljer att backa. Man är ju kundvänliga och har integritet att inte gå i polemik.

Även Verdens Gang skriver om denna historia

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låt oss slippa SAS. Sälj skiten till Lufthansa och avskeda de överviktiga fläsksuggorna som vaggar omkring som förhistoriska monster i gångarna på jakt efter mat eller att skada passagerare med sina jävla vagnar som de hysteriskt baxar omkring som flipperkulor. Lägg ner skiten!

Per Westberg sa...

JAg flyger SAS flera gånger i månaden men känner inte igen mig.

Anonym sa...

SAS - The Businessman's Airline!

Anonym sa...

SAS är ett av väst/östvärldens hopplösaste flygbolag! Som frequent flyer har jag visserligen inte köpt någon SAS biljett på 30 år, men när andra bokar biljetten åt mig kan det hända olyckor! Jag flög alltså nyligen SAS från Bangkok till Singapore. Till min förvåning var det samma plan som sist för 30 år sedan - och flygvärdinnorna var också samma som sist! När dom kom med drinkvagnen trodde jag först att det var någon pensionär som lyckats smuggla med rollatorn!

Per Westberg sa...

Harry
Det där med den gamla flygplansflottan är tråkigt. Men när det gäller personalen är det väl bara bra att man är kvar.

Och har du tänkt på att även Harry blivit 30 år äldre.