2007-08-02

Varför super folk så mycket


Nu har jag varit gäst hos verkligheten igen.

I går kväll åkte jag med Waxholmsbolagets snabbgående fartyg Väddö från Husarö i den yttre innerskärgården in till Karl Johanslussen i Stockholm. En fantastisk sommarkväll genom den otroligt vackra skärgården.

Väddö lägger till vid många bryggor och fyller på med skärgårdsbesökare. Men man får sina dubier när man ser hur till synes vanligt folk ramlar på vid skärgårdskrogarna och är packade så det står härliga till. Ett medelålders propert par som leddes av tre hundar vägrade till exempel att betala. Då är det uppenbart något som är riktigt fel. 45 åriga damen halsade starköl på starköl och hade en blick som borde föranleda kapten att sätta på radarn.

Jag har tagit Markoolios sommarplåga "Ingen sommar utan reggae" med en klackspark. Ingen kan ta honom på allvar har jag tänkt. Men uppenbarligen har jag fel. Herr Gantmannen med hustru Lacoste har uppenbarligen tagit Markoolio på orden och tycker att sommar är att vara lullig.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: