2007-09-07

Lundgren och Lundgrens Lager


Jag var på Systemsbolagets vinbutik i Söderhallarna nu strax efter klockan 18.00. Det är en av få butiker som inte har självbetjäning och då blir jag nervös. Idag skulle jag hålla tre saker i huvudet:

1. Två flaskor Mariestad
2. Två flaskor Lundgrens Lager
3. Bankomatkortets kod 2495 :)
Väl framme vid kassa 3 mindes jag: -Två flaskor Mariestad och två flaskor Nils Lundgren.

-Du menar Lundgrens Lager, replikerar kassörskan.

Nu vågar jag inte gå på Systembolaget mer. Men frågan är om inte Nils Lundgren är aromatisk, frisk och nyanserad. Möjligen finns inte så mycket så markerad efterbeska hos honom.

Fotot på Nils Lundgren: Stig-Göran Nilsson

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahaha. Helt underbart. Och jag förstår att du inte vågar gå på bolaget längre ;-)

Per Westberg sa...

Samma kaos kan uppstå hos er på Östermalm. Även där finns ju Systembolag med betjäning över disk.

Anonym sa...

Vilken tur att det inte blev 24 flaskor Mariestads och 95 flaskor Nils Lundg....Lundgrens lager.

Per Westberg sa...

Det hade blivit tungt på cykeln. Men ska sanningen fram var det nog egentligen tre flaskor av vardera sorten.