2007-10-29

Sanningar

Hanna Wallsten utmanar mig att berätta sju sanningar om mig själv.

1. Jag har bott på hotell över 1 000 nätter sedan 1990.
2. Jag somnar snabbt genom att hålla föredrag. Oftast blir det bara en inledande mening.
3. Jag har börjat gilla att ha många skor.
4. Jag gillar kändisspoting.
5. Jag rökte första gången när jag var 46 år (varför). Men det stannade vid detta tillfälle.
6. Jag är tveksam till Hillary Clinton (än så länge).
7. Jag heter egentligen Per Rickard C:son Vestberg. Ingvar Carlsson är folkbokförd som "Karlsson" och Ulrica Messing stavar "Mässing" i körkortet".

3 kommentarer:

Madicken sa...

Somnar av att hålla föredrag?!
:-)

Per Westberg sa...

Ja alltså. Jag måste ge detaljerna. Det är alltså när jag vill sova som jag använder denna teknik. När jag annars håller föredrag är min ambition att både jag själv och åhörarna ska hålla sig vakna.

Madicken sa...

Jo, jag förstod nog det. Men tanken var rolig. Själv använder jag samma teknik fast jag predikar...