2007-11-11

Facebook havererar


Varje dag talar jag gott om Facebook och försöker få fler att inse att de ska gå med.

Men nu har jag fejsat i fyra månader och tvingas konstatera att varje Facebookanvändare om ett år kommer att ha i snitt 8 272 vänner, tillhöra 5 911 groups, ha 13 200 applications som fyller skärmen, joinar 32 events varje dag, vara lagom luriga efter 620 000 boozemail och antagligen vara fullständigt sönderskakade efter alla pokes och superpokes.

Läs även andra bloggares åsikter om

1 kommentar:

Jah Hollis sa...

Frågan är då hur ni ska hinna med, ni som är inne i FB.
Ska ni dessutom blogga och vara lite sociala i verkliga livet också, så är det väl tveksamt om ni hinner med något vanlig jobb vid sidan om.
Jag blev inviterad att vara med som vän till någon på FB, i maj tror jag det var, innan den fullkomligen exploderade.
Och jag jag tror än att jag gjorde rätt som tackade nej.
Fast helt säker är jag inte.