2007-11-10

Vad skulle Leif GW Persson ha sagt

Att titta på Efterlyst gör man endast för att höra professor Leif GW Perssons dråpliga kommentarer där han avfärdar det ena scenariot efter det andra.

Sydsvenskan skriver om en kvinna i Ystad som i förmiddags fått sin bil nedknuffad från en ramp i ett parkeringshus i Malmö. Polisen högprioriterar inte ärendet som klassas som skadegörelse.

Jag anar hur Leif GW Persson skulle kommentera denna händelse men dristar mig själv bara till att säga att det är viktigt att lägga i handbromsen och växeln när man lämnar en bil. Givetivs ska man låsa också.

Och så tänker jag på kommentaren från en försäkringshandläggare när jag 1991 anmälda att min fina guldfärgade Volvo 740 fattat eld och brunnit upp i garaget. -Nio av tio bilbränder är försäkringsbedrägerier, sa skaderegleraren som för övrigt snabbt reglerade min skada.

Inga kommentarer: