2008-01-21

Om Troillgubben ändå¨varit en plastkirurg

Jag lyssnade på Kvällsekot nu i kväll. Man berättade att plastikkirurgen i Malmö som dömts till fyra års fängelse för grov våldtäkt inte fått prövningstillstånd i Högsta domstolen. Det blev lite komiskt när nyhetsuppläsaren envisades med att gång på gång tala om plastkirurgen. Om Troilius ändå varit plastkirurg. Då hade han inte skadat någon.

För ett par år sedan träffade jag en docent på Karolinska sjukhuset. Jag upptäckte att det stod plastkirurgiska kliniken på hans namnskylt och blev lite konfunderad. Hade jag missuppfattat detta med plastikkirurgi? Doktorn tittade ned på sin namnskylt och blev väldigt förvånad. Ingen hade sagt något trots att han burit skylten i flera månader.

Jag googlade förresten på ordet "plastkirurgi" och såg att det fanns kliniker som stavat fel men som rättat detta. Googling.

SvD, Sydsvenskan

Inga kommentarer: