2008-02-05

Sverkertisdag

Äntligen är Sverker på tv med Plus. Idag tog han upp problemet för många kvinnor att hitta större skostorlekar. Typ 41, 42 och större.

Bland andra pressade Sverker en representant för Din Sko som talade om att företaget skulle förbättra sig när det gällde "Storlekar som har mindre storleksvolym". Med mindre storleksvolym avsåg hon större skostorlekar.

Efteråt framträdde en butiksinnehavare som satsat på stora storlekar. -Problemet är jättstort, konstaterade hon. :-)

Läs även andra bloggare om

1 kommentar:

Madicken sa...

Kommer nu att tänka på då jag letade skor på Azorerna där jag nästan blev utskrattad då jag frågade efter min storlek. Upp till st 38 gick bra och i en affär fanns t.om st 39. Men sen var det stopp...tyckte alla glodde på mina fötter och SÅ stora är det inte!