2008-03-05

Pop up

Alltid lär man sig något nytt.

Idag hade jag en föreläsning och körde en PowerPoint-presentation. Plötsligt blir det lite oro i auditoriet och jag vände mig om mot min snygga PowerPoint-bild.

Vad ser jag?

Jo en popup i Windows Messenger med meddelandet att en av kusinerna loggat in. Knepigheten är bara att kusinen har ett väldigt egendomligt nickname och det var nog inte alla av åhörarna som fattade vad som hände.

Vad lär man av detta?

Jo. Man ska undvika att vara ansluten till nätet när man har en föreläsning.

2 kommentarer:

Karin sa...

Haha. Underbart! :)

Idag ringde jag förresten till ditt jobb och efterfrågade Kyrkans AB 05 på finska, utan resultat. Vad synd. Det kommer att ta jättelång tid att introducera min nya finske medarbetare.

Per Westberg sa...

Kyrkans AB på finska har vi inte. Jag ska tänka på saken.

Trodde du var på väg till New York.