2008-03-04

Två dagar två UFO-farkoster

Det har bara gått två dagar på denna vecka men hitintills två tydliga observationer av UFO:n.

Det första UFO:t (bilden ovan) dök upp utanför mitt arbetsrum i förra veckan. Den egendomliga tingesten har stått på sin startbana och gått på tomgång. Jeepdunk på jeepdunk har laddats. För det facila priset av 40 kronor har hugade stockholmare på Medborgaplatsen kunnat göra entré för att skakas om lite.

Igår måndag försvann plötsligt UFO:t och jag tänkte länge att de tagit med sig de tre spelmännen som står på torget dagarna i ända och spelar tre falskstämda låtar. Men ack. De lär vara tillbaka och i övermorgon när jag själv är på plats igen åker öronpropparna in i hörselgången.

Jag ser att Charlotte på bloggen Metropol Weding skrivit om UFO:t på Medis:
Det var en simulator som agerade världens största bergodalbana med riktigt "skak" och sväng..
Det andra UFO:t såg jag nu på kvällen på spår 3 på Göteborgs centralstation (bild nedan). En konsultation av Wikipedia ger dock vid handen att det kan röra sig om det norska höghastighetståget littera BM 73b som trafikerar sträckan Oslo-Göteborg.



Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: