2008-04-14

En lång arbetsdag

Efter en otroligt lång arbetsdag konstaterar jag att det är okej att Bajen och AIK spelar oavgjort. Det kan gå sämre. Bajen kan torska.

Jag noterar även att det är väldigt tråkigt att Silvio Berlusconi blir den som bildar regering i Italien.

Slutligen inser jag att jag ska vara mer kritisk. I går hade jag ett samtal med familjemedlemmen i Australien som skulle åka till Nya Zeeland. Jag hade kollat flygtidtabellen och tyckte hon var lite väl cool nära på planets avgång. När jag såg att hon landat i tid skrev jag brev och grattade till att de kom fram på tidtabell.

Svaret jag fick löd:
-Hej! Ja det gjorde dom.Vi daremot missade flyget for att det var 2 timmar tidigarelagt utan var vetskap.
Och jag som visste den exakta tiden. Men denna gång fixade det sig. Det gick flera flyg. Hädanefter kommer jag att alltid ange tid i Zulu time.

Just nu är klockan 9.31 p.m. GMT. Alltså går jag och lägger mig två timmar tidigare än om jag kör svenska sommartid.

Inga kommentarer: