2008-04-04

Konsten att förnya sig

Den 21 mars skrev jag att jag tyckte att det var en överreaktion från pastor Allan Wendefors i Svenska Alliansmissionens att lämnat in en polisanmälan om kränkning av kristna mot Tommy Körberg. Bakgrunden var att Körberg i samband med ett event hos en bilfirma yrat om att kristna som tror på bön är schizofrena.

Lite tokigheter från egotrippade artister får man tåla.

Åklagaren har följdriktigt skrivit av anmälan med motiveringen "inget brott" vilket naturligtvis inte innebär att Tommy Körberg är omdömesgill. Men i Expressen, som refereras av Dagen kommenterar nu Tommy Körberg brottsanmälan. - Jag kommer säga samma sak i Karlstad, det har jag gjort under flera år, säger Tommy Körberg.

Tråkigt att Körberg inte har nya skämt på sina event. Tänk att år ut och in köra med samma grej. Det är ju pinsamt. Å andra sida är alla ståuppare som inte släpper historierna om Körbergs gamla förhållande till kokainet inte ett dugg bättre.

Körberg säger: - Vad trodde idioten? Det finns ingen åklagare som vill ta i det.

Med undantag från språkbruket instämmer jag. Det är betydligt viktigare för åklagare att de inte översvämmas av okynnesanmälningar utan att de i stället får koncentrera sig på att åtala rattfyllerister och narkotikabusar.

Bloggar om , ,

1 kommentar:

Leif Josefsson sa...

Jag var inte på Holmgrens när Körberg uttalade sig om oss Kristna eller hans artistkollegor. Jag har däremot hört honom i andra sammanhang och jag får erkänna att han är en enormt duktig sångare. Att han blev anmäld för förtal tycker jag är helt riktigt eftersom han vid samtliga tillfällen jag har hört honom slängt ur sig en massa dynga om andra personer som inte finns på plats och kan försvara sig. Körberg är som sagt en duktig artist men han skall ägna sig åt att sjunga och inte framhäva sig själv genom att förtala andra. Jag tror inte att det är hans humor, han är så självgod. Enligt honom är det ju bara han som är den enda riktiga artisten.

Jag tycker däremot precis som du att det är bra att polisen/åklagaren prioriterar större brott än detta.