2008-05-23

De som alltid funits

Idag var jag ute på Medborgarplatsen under eftermiddagen och käkade den enormt goda glassen från Lejonet och Björnen - Göteborgsglass tillsammans med en av familjemedlemmarna. I min våffla blev det marsipan, saffran och polkagris. Säljaren inne i Söderhallarna är en man som alltid är glad och artig. En riktig glädjespridare.

En annan person som gör mig glad är Ulf Elfving som satt i entrén till Söderhallarna och sände direkt i SR P4 Radio Stockholm. Elfving har ett välgjort program som heter "Elfving på stan" där han sätter upp sin studio mitt bland folkvimlet på trevliga platser i Stockholm. De flesta passerar direktsändningen utan att ta notis.

Ulf Elfving får mig att känna mig ung. Han är förvisso 66 år men ser ut som han alltid gjort. Och han har alltid funnits i etern med sin trevliga röst. Att passera honom i Saluhallen där han avspänt samtalar med kocken Niklas Eksted ger en känsla av trygghet. Ulf Elfving drog igång med svensktoppen när jag var sex år och "Upp till tretton" startade 1972 och var under några år "mitt program".

Nu har jag växt ikapp Ulf Elfving.

Bloggar om

Inga kommentarer: