2008-06-08

Det ska fan vara pressekreterare


Det är uppenbart att fotbollslandslaget är den sista utposten som inte lärt sig hantera eller kanske rättare sagt anpassa sig till media. Trots ett gäng informatörer på Svenska Fotbollförbundet präglas presskonferenserna av alla de där misstagen som andra företag och organisationer lärt sig undvika genom mediaträning. Se till exempel Sydsvenskan. Om jag ska travestera August Blanche i "Ett resande teatersällskap" - 1848 utbrister jag: -Det ska fan vara pressekreterare.

Men egentligen är det rätt charmigt med en Zlatan som år efter år vägrar tala med Aftonbladet och en förbundskapten som tvärtemot regelboken för mediahantering utbrister: -Vi vill markera att man ska tänka efter två gånger innan man lägger ord i folks mun, a propos tidningarnas skriverier om att Zlatan skulle ha synpunkter på hur spelartruppen skulle tas ut.

Kul förresten att danskarna är så intresserade av Zlatan. Läs Politiken. Det visar att Zlatan är bra för Sverige och att han är värd sin fantasilön. Han berör uppenbarligen många och de allra flesta känslorna är positiva. Om spelarläner har jag bloggat förut - Fantasisummor till fotbollsproffs är inget att uppröras över


Bloggar om ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var det i särklass dummaste blogginlägget jag har läst på länge.

Per Westberg sa...

Efter 2 297 inlägg ska man väl någon gång kvala in í ligan.

Jag undrar vad i texten som upprör så mycket.