2008-07-11

Jag har en iPhone


Jag har aldrig haft någon produkt från Apple men nu har jag en iPhone. Den är något alldeles nytt och jag är imponerad. Det har klagats över kameran men nog tycker jag att den duger. Mest imponerad blir jag över hur bra e-posten fungerar med Exchange. Jag har kört pushmail sedan dryga året men nu blir det plötsligt enkelt att också svara på och skapa nya e-mail. Däremot var alla bokningar i Kalendern förskjutna i tiden. Jag insåg att det fanns någon inställning på annan tidszon och mycket riktigt såg jag i Kalenderns inställningar att den stod inställd på någon ort i USA.

Så var det detta med textinmatningen. Jo det funkar. Jag får nog sägas ha ganska stora fingrar men har inget problem att skriva hyggligt fort. Att det är enkelt finns särskilda symboler för at-tecknet och punkt är utmärkt.
Tur att det är Telia som säljer iPhone. Efter en vecka på Gotland kan jag konstatera att täckning och tillgänglighet till tjänster varierar mellan operatörerna.
Ett litet plus att iPhone synkar klockrent med Volvos inbyggda blåtand.
Bloggar om ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till din iPhone, måste erkänna att jag är lite avis ;-)

Hls
Thomas