2008-10-18

Om resande

Så har jag åkt konceptet X2000 tre gånger denna vecka. En gång har jag flugit med Skyways.

Nu är det lördag kväll och tåget rullar in på Centralen. Jag kan summera. Flyget var i tid. Två gånger har tågen varit duktigt försenade.

Så sorgligt. Dagen efter min sista arbetsresa för veckan har SJ problem med biljettautomaterna. SvD. Det är illa att det går så knackigt med SJ. Någon gång under kommande vecka ska jag berätta om det sanslösa nya systemet med biljetter som innebär att man måste checka in. Nu vore det väl okej om det handlade om att checka in något dygn före men nu är det bara en till synes onödig ny rutin för att få ut biljetten på papper.

Och nog är det ironiskt när jag nere i tunnelbanan möts av denna reklamskylt. Texten lyder "Resan mot ett bättre SJ har bara börjat". Jag stannar upp och tittar på den lilla skylten vid tunnelbanans strömskena - "Livsfarlig ledning". Har den ramlat ned från reklamskylten?

Bloggar om

Inga kommentarer: