2008-10-06

Skriv om ditt jobb - Måndag

Några personer i min omgivning tycker att jag ska blogga om jobbet. Det tänker jag inte göra men denna vecka ska jag göra några dagboksnoteringar. Om inte annat är det bra om några år påminnas om hur arbetslivet. Det kanske kan vara roligt för mor att läsa också.

Måndag
07.10 stämplar in på Medborgarplatsen och plockar i ordning materialet som jag ska ha till och med onsdag.

07:58 tunnelbanan mot T-Centralen. Går av vid Slussen och åker tillbaka till Medis för att hämta mobiltelefonen som ligger i den rock jag bytte på kontoret.

08:41 tåg mot Uppsala. Bra att kunna var uppkopplad hela tiden. Skriver något som kallas snabbprotokoll.

09.30-12.00 planeringsmöte med fem kamrater. Lunch i Uppsala.

13:07 tåg mot Sundsvall. Det är fantastiskt att åka tåg. Arbetsiden är otroligt koncentrerad och jag hinner med massor av mail och uppdragsbeskrivningar i ett projekt. Säga vad man vill om SJ. Men Internetuppkopplingen är bra. Tyvärr hade jag fem telefonsamtal på vägen upp och jag tycker alltid att det är skämmigt att tala i telefon på tåget. Smiter ut i vestibulen.

16:54 hämtar hyrbil på Sundvalls station. Kassörskan på bensinstationen förstår inte varför man inte kan åka i en bil utan registreringsskyltar. Som tur är har min Volkswagen Golf skyltar både fram och bak. Dubbdäcken är på eftersom bilen kommer att lämnas i Umeå. Vägen genom Medelpad och södra ändan av Ångermanland bjuder på ett höstlandskap med sprakande färger.

18:00-20:45 trevlig middag med kyrkoherdarna i Härnösands stift hos biskopen. Roligt att träffa gamla vänner.

21:00 incheckning på det enkla men funktionella hotell City på Storgatan 28 i Härnösand. Rätt kul att checka in i baren på O´Learys. Det är bra med entreprenörsanda och att man kan göra två saker samtidigt. Ringer kollegorna i Skellefteå som håller på att plocka upp inför en kurs. Noterar att jag och mina kollegor med Stockholmsbasering knappast kan beskyllas för att vara isolerade 08-or

Nu återstår att läsa på lite inför morgondagens föreläsning. Jag har tröttnat på PowerPoint och anser att det är ett överskattat pedagogiskt verktyg. Men tre bilder tror jag att jag ska göra.

Inga kommentarer: