2009-01-16

Göran Persson har blivit centerpartist

Jag kollar precis Fredrik Skavlans pratshow på SVT där han för ett samtal med förre statsministern Göran Persson och hans hustru Anitra Steen. På det hela taget är det trevligt men flamsigt som pratshower brukar vara.

Jag tillhör dem som inte bekymrar mig över att Anitra Steen i maj kommer att lämna jobbet som vd för Systembolaget och därefter kan lyfta en rundlig livsvarig pension på dryga miljonen. Det har hon säkert gjort sig förtjänt av. Däremot borde hon ha bättre omdöme än att falla in i Skavlans luring när han frågor om hon inte ska arbete i framtiden. Nog är det chikanera alla som mister jobbet att fånigt titta in i kameran och säga:
-Jag heter Anitra Steen, är 60 år och söker ett arbete.
Men mest fascinerande är nog Göran Perssons kommentar när han säger att han ska köpa vigselringar när jorbruket på Torp går med plus:
-Med den jordbrukspolitik som förs kommer det att bli så. Så småningom.
Göran Persson verkar ha gått och blivit centerpartist. Eskil Erlandsson måste vara glad. Eller så hörde jag fel.

Bloggar om

Fredrik Skavlans pratshow

Inga kommentarer: