2009-01-23

Obama är kaitlabb

Jag har haft ganska körigt i veckan och inte ägnat president Obama tillräcklig granskning. Därför blev jag alldeles nyss överlycklig då jag såg att Barack Obama är vänsterhänt.

Nu tar vi som är kaitlabb (vänsterhänt på gutamål) över världen. Så är det.

Vi kan börja med att fixa biljettspärrarna i tunnelbanan. När jag ska sätta mitt SL-Accesskort över den blå sensorn måste jag använda höger hand. Det är besvärligt. Ni högerhänta kan ju testa att gå baklänges så förstår ni.

Om jag nu ska vara riktigt uppriktig är jag en lite oäkta vänsterhänt. Jag är egentligen korslateral eftersom jag sparkar boll med höger fot, skjuter pistol med vänsterhand och har gevärskolven mot höger axel. Detta leder till den egendomliga följden att jag skjuter pistol bättre än gevär.

A propos vänsterhänta presidenter är de klart överrepresenterade:
James Garfield, 1881
Herbert Hoover, 1929 – 1933
Harry Truman, 1945 – 1953
Gerald Ford, 1974 – 1977
Ronald Reagan, 1981 – 1989
George HW Bush, 1989 – 1993
Bill Clinton, 1993 – 2001

Den republikanske presidentkandidaten John McCain var också vänsterhänt.

Den17 april 2008 skrev jag - Jag är kaitlabb

Bloggar om ,

Inga kommentarer: