2009-01-19

Ranelid är Brolle look-alike

Jag kollar på Idrottsgalan. Brolle Jr körde ett Tom Jonesmedley tillsammans med? (har jag glömt)

Och så dök författaren Björn Ranelid upp på scenen som prisutdelare (Årets ledare). Döm om min förvåning när jag ser att han har ny nyans i håret och frissa a la Brolle Jr. Kul.

Om Ranelid skrev Marcus Leifby på Sportbladet:


Dags för strandraggaren Björn Ranelid att dela ut pris... håll i er nu, det här kan bli en ny klassiker...
Ja, kära läsare, att försöka återge vad härligt galna Ranelid precis pratat om... nej, det är HELT omöjligt. Han pratar om precis allt möjligt, kors och tvärs, upp och ner, han pratar om krig och olympiska ringar, om Johnny Holm, Susann Kallur... Susann? Han pratar om Roy Andersson och... allt möjligt... Han är helt i klass med Björn Eriksson-klass och då förstår ni...

Inte helt rättvist tycker jag. Ingen skugga över Ranelid.

Om landshövdingdoyen Björn Erikssons framträdande vid förra årets idrottsgala skrev jag in inlägget: Landshövding eller komiker. Björn Eriksson visar oss alla som är lite eljest att man komma långt och i mångt vara ganska klok även om det ibland blir lite för mycket.

SvD, DN

Bloggar om

Inga kommentarer: