2009-02-17

Lustigt sammanträffande


Bild: Landshövdingens bil. Rykten säger att landshövdingen i Värmlands län inte hade regplåten S1 på den gamla goda tiden. Det nummret lär ha innehafts av en trafikinspektör i Säffle
Idag var jag i södra Värmland och föreläste. När man är ute i landet är det viktigt att koppla till de lokala förhållandena och i Värmland känner jag mig hemma så det är inte svårt. Idag nämnde jag landshövding Eva Eriksson några gånger eftersom jag upplever henne som en väldigt aktiv landshövding. Självklart fanns det ingen koppling till ämnet men i Värmland är man överlag stolt över sin landshövding.

Vid lunch åkte vi fyra personer till Krokstads herrgård utanför Säffle för att ta oss an buffén. Det var endast ett äldre par som tagit plats när vi satte oss ned för att äta. Döm om min förvåning när en kvinna kort därefter kommer in i salen där vi sitter.

Vem? Jo, landshövding Eva Eriksson. Det är rätt otroligt.

Om jag nu ska vara riktigt ärlig nämnde jag också några riktigt fula fiskar i min föreläsning men de dök lyckligtvis inte upp på herrgården.

Inga kommentarer: