2010-01-05

Sveriges framsida på Facebook


Även om jag är stockholmare händer det att jag irrar på Nils Ericsonterminalen i Göteborg för att hitta bussen till Stenungsund. Likaså känner jag mig inte helt borta på spårvagnslinje 8 mot Frölunda torg.

Helt klart är jag imponerad av de som på Facebook lagt upp en grupp som hämtar RSS från Västtrafik för publicering a trafiknyheter och avvikelser på Facebook. Detta har man kört sedan årsskiftet och än så länge är vi bara ett drygt 30-tal fans.

Det ska bli kul att se hur detta utvecklas. Snart kommer givetvis interaktiviteten. Någon som sitter på det försenade tåget skriver en kommentar och sociala kontakter uppstår. Trafikanterna kommer genom sin inbördes kommunikation att förbättra informationen.

Det vore kul om vi som bor på SJ:s koncept X200o kunde dra igång en sådan här grupp och ge tågvärdarna realtidsinformation om de eviga trafikstörningarna.

Bloggar om ,

Inga kommentarer: