2010-02-26

Nu misstänks vi för koppleri


Idag har mångas Twitterkonton kapats. Så även mitt trots att jag bytte lösensord igår. Men jag är i gott sällskap av politiker och präster när mitt twitterkonto nu skickar direktmeddelanden och uppmuntrar till tillfälliga sexuella kontakter.

Hua. Nu kommer vi att dömas för koppleri.

När jag nu ska lägga upp mitt försvar gäller att mitt konto förvisso under dagen främjat eller på ett annat otillbörligt sätt ekonomiskt utnyttjat att en person har tillfälliga sexuella förbindelser mot ersättning. Jag menar dock att jag inte har uppsåt. Men vilken domstol tror på det. :(

Koppleri föreligger även när någon helt eller delvis upplåter lägenhet med vetskap om att den används för tillfälliga sexuella förbindelser mot ersättning. Kanske kan ett twitterkonto jämföras med att upplåta en lägenhet.

Nej det här är kört. Vi är många som mot vårt nekande kommer att fällas för koppleri.

Inga kommentarer: